Förare körde in i mitträcke på E20

By on 15 maj, 2026
Genrebild

Polisen var på plats vid en singelolycka som inträffat på E20 sydväst om Finnerödja, med en förare som kört in i mitträcket.

Föraren, en kvinna i 85-årsåldern, klagar på smärta och kommer behöva ses över av ambulanspersonal.

Med anledning av olyckan bildades det köer, där det blev stopp i södergående riktning.

Trafikanter uppmanades att ta det försiktigt i området, så att personal fick arbeta säkert samt för att det inte skkulle uppstå några följdolyckor.

Efter arbete flöt trafiken på i båda riktningarna, men i södergående körfält var det endast en fil öppen då bilen stod i det andra.

Kvinnan fick följa med ambulans till sjukhus.

Länet
Örebronyheter

Källa: Polisen
Uppdatering

You must be logged in to post a comment Login