Tobias Baudin besöker Örebro

By on 7 april, 2026
Dagen avslutas med att Tobias Baudin knackar dörr i Oxhagen tillsammans med partidistriktets ordförande Matilda Ernkrans, SSU och partimedlemmar. 

Foto: Anders Olofsson

Imorgon onsdag, besöker Socialdemokraternas partisekreterare Tobias Baudin Örebro för en heldag med fokus på arbetslivets villkor, facklig-politisk samverkan och kampanjande inför valet i september. 

Dagen inleds med ett arbetsplatsbesök hos Euromaint, där fokus ligger på tågunderhåll och industrins villkor, därefter följer en lunch med fackligt aktiva på företaget.  

Under eftermiddagen besöker Baudin psykiatrisk verksamhet vid Universitetssjukhuset i Örebro tillsammans med representanter från Kommunal och Vårdförbundet, där deltar även regionrådet Joakim Carlsson.

Senare uppmärksammas den pågående konflikten vid Tesla genom ett besök hos strejkvakter tillsammans med IF Metall, dagen avslutas med dörrknackning i Oxhagen tillsammans med SSU Örebro län. 

Program för dagen:

  • Tobias Baudin besöker Euromaint för en rundvandring och samtal med fackligt engagerade.
  • Verksamhetsbesök på psykiatrisk avdelning vid Universitetssjukhuset i Örebro tillsammans med Kommunal och Vårdförbundet. Deltar gör även regionrådet Joakim Carlsson.
  • Besök hos IF Metalls strejkvakter vid Tesla 
  • Tobias Baudin knackar dörr i Oxhagen tillsammans med partidistriktets ordförande Matilda Ernkrans, SSU och partimedlemmar.

Örebro
Örebronyheter

Källa: Socialdemokraterna

You must be logged in to post a comment Login