Välkommen till Gymnasiemässan 2025

By on 6 oktober, 2025
Bild: Örebro kommun

Onsdagen den 8 oktober är det dags för 2025 års Gymnasiemässa på Conventum Arena.

— Gymnasiemässan är ett perfekt tillfälle för ungdomar, som ska söka till gymnasiet, att få veta mer om det program de är intresserade av. På mässan går det att träffa och ställa frågor till elever och lärare från både kommunala och fristående gymnasieskolor i hela Örebro län. Varje skola har en egen monter, där det finns information om vilka gymnasieprogram och profiler de erbjuder, säger Thomas Strömberg, projektledare för Gymnasiemässan Örebro.

Gymnasiemässan vänder sig till både elever och föräldrar som vill få mer information om möjliga utbildningsvägar, som vill möta andra elever som kan berätta om hur det är att läsa ett visst gymnasieprogram på riktigt!

Tid och plats

Gymnasiemässan är öppen kl. 8.30–18.30 och hålls i Conventum Arena.

  • Elever från årskurs 9 är välkomna mellan kl. 8.30–15.
  • Årskurs 8–9 samt föräldrar och anhöriga kl. 15–18.30.

Örebro
Örebronyheter

Källa: Örebro kommun

You must be logged in to post a comment Login